Обласний семінар «Наукова STEM-школа для вчителів» відбувся
Традиційно восени Буковинська Мала академія наук учнівської молоді проводить обласні семінари для педагогів та науковців з метою вдосконалення дослідницької роботи з талановитими учнями. Цьогоріч, враховуючи цікавий досвід співпраці з НЦ МАН України в літніх наукових школах, було прийнято рішення змінити формат заходу, створивши на його основі майданчик для практичного навчання вчителів області методикам такого популярного сьогодні STEMу. Два дні – 30 вересня та 1 жовтня – тривала робота Наукової STEM-школи для вчителів біології, фізики та астрономії на базі Чернівецького багатопрофільного ліцею №11 «Престиж» та Чернівецького ліцею №14. Практичні навички застосування методів навчання через дослідження вдосконалювали 35 вчителів природничих дисциплін області.
Організація семінару відбувалася за сприяння Департаменту освіти і науки Чернівецької ОДА (ОВА) та Міського центру професійного розвитку педагогічних працівників Чернівецької міської ради. Тренерами заходу були фахівці STEM-лабораторії МАНЛаб: Чернецький І.С., завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ МАН України, кандидат педагогічних наук, заслужений учитель України, Атамась А.І., старший науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ МАН України, кандидат технічних наук, Білик Ж.І., старший науковий співробітник відділу створення навчально-тематичних систем знань НЦ МАН України, кандидат біологічних наук. Модерували роботу секцій в.о. директора БМАНУМ Олена Дика та методист відділень математики, економіки, фізикиі астрономії та технічних наук БМАНУМ Петро Прокопець.
Вмотивована креативна атмосфера панувала на майданчиках STEM-школи упродовж обох днів. Незважаючи на низку свят, що припали на ці вихідні, на необхідність відпочити наприкінці традиційно складного першого шкільного місяця, вчителі приходили і зацікавлено, дружно, командами і поодинці працювали в STEM-школі: біологи виділяли пластидні пігменти з листків, омилювали хлорофіл лугом, досліджували можливості хроматографічного методу, визначали рослини за допомогою мобільних додатків, вимірювали рівень нітратів у широковживаних овочах та фруктах; фізики досліджували електричне коло з напівпровідниковим діодом, працювали з сучасним вимірювальним комплексом, моделювали та досліджували підсилювач для фотографування небесних тіл, обробляли планетні відеоролики та зображення глибокого космосу за допомогою спеціальних програм. А ще було щире живе спілкування між колегами, обмін досвідом роботи з дітьми в непростих умовах нашої воєнної реальності.
Вже після першого дня роботи STEM-школи в соціальних мережах з’явилися позитивні відгуки та враження педагогів. Стало зрозуміло, що досвід Наукової STEM-школи для вчителів варто продовжувати. Заради наших учнів, заради гідного мирного майбутнього України.