Результати моніторингового дослідження організації освітнього процесу
Дата проведення: жовтень2021/2022 н.р.
Мета дослідження: вивчити рівень задоволеності надання освітніх послуг у БМАНУМ та отримати пропозиції слухачів щодо вдосконалення освітнього процесу.
Для досягнення мети були поставлені завдання, які передбачали проведення моніторингового дослідження, обробку й узагальнення отриманих результатів.
Дослідженням передбачалося анкетування слухачів БМАНУМ початкового та І-ІІІ рівнів. Опитування здійснювалося на основі сервісу Диск Google за допомогою інструменту форми Google. Респондентам пропонувалося заповнити анонімну анкету за посиланням.
В опитуванні взяли участь 125 слухачів (8-11 класів) всіх наукових відділень БМАНУМ, серед них - 40% складають учні 9-х та 30.4% - 10-х класів. Переважна більшість опитаних вважають навчання в БМАНУМ дуже цікавим та переконані, що це їм допомагає покращити навчання в школі. 51%слухачів підтримуютьдистанційну форму навчання,а для 84% учнів розклад занять є зручним. Проте 16% респондентів не задовільняє розклад занять через те, що він співпадає з іншими додатковими заняттями та гуртками.
Результати дослідження можна назвати оптимістичними, оскільки 90% учасників зазначили, що навчаються у БМАНУМ із задоволенням:одержують нові знання та навички.У науково-педагогічних працівників слухачі БМАНУМ відмічають високу інформативність занять та високий науковий рівень.Більша частина опитаних привелабсвоїх друзів на навчання в БМАНУМ.
Далі даємо пряму мову деяких слухачів на відкрите питання «Побажання та пропозиції щодо вдосконалення освітнього та виховного процесу в БМАНУМ»:
Я ніколи не був на очних заняттях, тому нічого запропонувати неможу.
Зробити навчання очним
Було б чудово відвідувати більше різних музеїв
Все дуже подобається.
Все на вищому рівні. Нічого вдосконалювати не потрібно
Мені все подобається, тому я нічого не бажаю вдосконалювати
Частіше проводити онлайн-школи
Все на вищому рівні і мені подобається навчання в БМАНУМ
Можливо провести психологічні тренінги або літературні вечори
Я хочу щоб організувати екскурсії.
Я вважаю, потрібно більше заохочувати дітей до навчання та побільше заходів і різноманітних, цікавих уроків
Додати інформацію, яка стосується навчальної системи, але вона не подається в школах (різні цікаві завдання на теми різних ккласі) та за можливістю використовувати різні засоби сучасних методів навчання і впроваджувати їх в навч. процес
Виконання навчальних завдань, що стимулюють колективну ініціативу й спільну діяльність, створення ситуації змагання в різних видах діяльності,використовувати різноманітні форми й методи організації роботи, особливо зовнішньо привабливі й цікаві, що враховують суб'єктивний досвід учнів щодо теми, яка розглядається.
Індивідуальний підхід до роботи зі школярами. Вивчення умов, в яких виховується кожна дитина, враховування їх у навчальній діяльності. Прийоми зацікавлення, здивування: 1.наведення цікавих прикладів, парадоксальних фактів; 2.аналіз уривків із художньої літератури про життя й діяльність видатних науковців і громадських діячів; 3.цікаві аналогії.
Я вважаю, що освітній та виховний процес в БМАНУМ чудовий та надзвичайно цікавий. Тому сподіваюсь, що так буде й надалі.
Основне побажання - зацікавлених вихованців, які возвеличуватимуть славу БМАНУМ! А щодо пропозицій, то хотілося б більше спільних заходів та можливостей спілкування не лише з власною групою, а й з іншими секціями
Мені все подобається,тому я не бачу нічого що можна вдосконалювати
Мені все подобається, залишається крокувати тільки вперед!
Я б хотіла проводити якісь практичні, дослідницькі роботи в лабораторіях. Можливо вони й включені в розклад, але в нас їх ніколи не було (можливо це пов'язано тільки з карантинними обмеженнями)
Інколи можно очне навчання, а інколи дистанційне, бажаю і далі так працювати, у БМАНУМ дуже класно виходить навчати учнів
Як бачимо багато респондентів висловлюють побажання очного навчання та пропозиції щодо проведення більше різних тематичних заходів і тренінгів, бажають проявляти активність, брати участь у виховних заходах, працювати в учнівському самоврядуванні.
Методист Марина Василькова