Чим живе сьогодні Буковинська Мала академія наук учнівської молоді?
Освітній процес у Буковинській Малій академії стартував цьогоріч 29 вересня. Для 1657 слухачів та понад 100 науково-педагогічних та педагогічних працівниківстворено належні умови для формування науково-освітнього середовища,з метою оволодіння учнівською молоддю сучасними методиками і формами організації й проведення наукових досліджень.
Для проведення науково-дослідницької роботи у закладах загальної середньої освіти, які віддалені від обласного центру, шість років поспіль функціонують філії у Вижницькому, Путильському та Хотинському районах. Там навчається понад 300 слухачів.
Учні та вчителі позитивно оцінили досвід відкриття навчальних груп у різних наукових відділеннях у закладах освіти Глибоцького, Заставнівського, Кіцманського, Новоселицького, Сокирянського та Сторожинецького районів. Це робить доступним позашкільну освіту ще для 450 школярів.
Впродовж жовтня – листопада слухачі активно відвідують навчальні заняття і проявляють все більше інтересу до цікавих зустрічей з викладачами. Підтвердженням цьому є майстерність науково-педагогічних працівників, їх бажання зробити навчальні заняття насиченими та змістовними. Вони є тими провідниками освіти, хто долучає до книги і досліджень, надихає на експерименти і мандри, є старшими друзямиі надійними порадниками, кому наші учні вдячні за життєві перемоги.Про це говорять відгуки слухачів.
Ропчан Діана, учениця 11 ласу Годилівський НВК: «Насправді, мені здавалося, що буде важко вчитися в Малій академії. Та коли я почала відвідувати заняття, мені дуже сподобалося. Наш викладач, Заполовський М.В., зацікавив мене до написання наукової роботи.
Я познайомилася з багатьма учнями, які теж прагнуть до знань, як і я.Хочеться порекомендувати Малу академію тим, хто бажає спробувати для себе щось нове та підвищити свій рівень навчальних досягнень».
Майорова Марія, учениця 10 класу Чернівецького ліцею № 3медичного профілю: «Навчання в Буковинській Малій академії є дуже цікавим та пізнавальним. Тут можна знайти багато друзів та осягнути щось нове. Нас навчають чудові викладачі, які доступно, чітко і зрозуміло подають матеріал. Заняття проходять захоплююче, творчо, продуктивно.
Не дивлячись на те, що я відвідую БМАНУМ вже третій рік, я не змінила своєї думки, що тут добре навчатися. Кожного разу, коли ми приходимо на заняття, бачимо університет, який є одним із найгарніших споруд в Чернівцях, а то і в Україні. Дуже рада, що я є слухачем БМАНУМ».
Нестор Олександра, учениця 8 класу Чернівецького ліцею № 3 медичного профілю: «Навчання в Малій академії мені дуже подобається. Перше заняття було хвилюючим, але не менш захоплюючим. Я познайомилась з учнями, які навчаються в різних закладах. Для нас є важливою та інформація, яку ми отримуємо на заняттях, спілкуючись з фахівцем. Форма навчання у вигляді діалогу мотивує до інтелектуального пошуку відповідей на запитання та формує критичне мислення».
Березка Евеліна, учениця 10 класу Чернівецької ЗОШ № 39: «Я навчаюсь в Буковинській Малій академії наук уже 3 роки.Вважаю, що кожна людина має улюблені предмети, інтереси, з якими хоче пов’язати своє життя.
У школі ми отримуємо певний рівень знань, та саме в БМАНУМ більш поглиблено вивчаємо те, що нам справді подобається. Для себе я обрала такі предмети як хімія та медицина. На заняттях ми проводимо різні експерименти та досліди, вивчаємо новий матеріал та більш детально розглядаємо вивчені теми зі шкільної програми.
Можливо, деяким важко поєднувати навчання в школі та академії, але я легко все поєдную, оскільки викладачі доступно все пояснюють. На заняттях не виникає ніяких складнощів, кожного разу все проходить цікаво й пізнавально. Мала академія - це місце, де тобі допоможуть зробити вибір майбутньої професії».
Можливості позашкільної освіти надзвичайно широкі. Слухачі БМАНУМ можуть брати участь у різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах.Свої перші кроки у науку зробили 4 юні науковців, учасники Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт учнів 6-8 класів. Конкурс проходив в останні дні вересня у м. Київ. Бодянчук Анна, учениця 7 класу Шипинського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кіцманського району посіла почесне ІІ місце.
Робота з обдарованими учнями потребує систематичної і кропіткої роботи. Цьому передують учнівські конференції, засідання в учнівських наукових товариствах та об’єднаннях, робота у секціях наукових товариств. Цікавий захід відбувся 26 жовтня у Кіцманській районній гімназії, на якому було проведено презентаційний меседж «Представлення наукового об’єднання учнів «Олімп» на засадах партнерства між Кіцманською районною гімназією та БМАНУМ». Мета -ознайомити з науково-методичним супроводом організації процесу становлення обдарованої дитини, розкрити окремі аспекти освітнього простору в умовах формування обдарованої дитини, поширити і поглибити любов до пошукової роботи та пізнати її з практичної сторони, презентувати роботу гімназійних відділень та секцій.
Рихло Оксана Борисівна, заступник директора з науково-методичної роботи, голова НОУ «ОЛІМП» провела прес-реліз «Роль учнівського наукового об’єднання у формуванні компетентної особистості». Гімназія працює на засадах “педагогіки партнерства”. Це означає - спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем, батьками та науковцями. Учні, батьки, вчителі та науковці, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Написання науково-дослідницьких робіт дають юним дослідникам широкі можливості спробувати себе у науковому пошуку,
побачити результативність власного дослідження, відчути радість від успіху. Юні науковці отримують безцінний досвід самостійного пошуку, досягають великої внутрішньої зрілості, набувають важливих наукових компетенцій, які потім максимально використовують, ставши студентами вищих навчальних закладів.
На заході були присутні батьки, науково-педагогічні працівники, методист БМАНУМ, гості. Усі присутні мали змогу переглянути «Творче портфоліо учнівського наукового об’єднання «ОЛІМП» (фрагменти захисту науково-дослідницьких робіт).
Освітнє життя у БМАНУМ завжди пульсує. Воно насичене цікавими подіями, різноманітними заходами. Зараз проводиться активна робота щодо написання наукових робіт, аби гідно представити їх на ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту. А дехто вже здобув першу перемогу.
Ляшенко С.І., заступник директора БМАНУМ