Психологічний супровід розвитку обдарованої дитини – запорука її успіху
14 листопада у Буковинській Малій академії наук учнівської молоді відбувся обласний семінар на тему: «Створення психолого-педагогічних умов для підвищення якості дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з обдарованою молоддю». У семінарі взяли участь методисти районних та міських методичних кабінетів, які відповідають за роботу з обдарованою учнівською молоддю, методисти БМАНУМ.
З основних питань під час семінару виступили: Ю.М.Куриш – начальник управління освіти і науки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту чернівецької ОДА: «Роль управлінської діяльності у створенні психолого-педагогічних умов для підвищення якості роботи з обдарованою молоддю»; О.Г.Ушенко – проректор з наукової роботи ЧНУ ім.Ю.Федьковича: «Організація науково-методичної роботи з питання визначення тематики науково-дослідницьких робіт учнів БМАНУМ»; Т.С.Богачик – заступник директора Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області: «Організація та координація роботи з обдарованою молоддю методичними службами області»; М.К.Тріска – директор БМАНУМ: «Психолого-педагогічні аспекти готовності викладачів БМАНУМ і методистів до інноваційної діяльності»; Д.Д.Романовська – завідуюча НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО ЧО: «Основні завдання психологічного супроводу обдарованої дитини»; Г.ВМ.Василенко – методист відділу освіти Хотиської РДА: «Науково-дослідницька робота в умовах діяльності філіалу БМАНУМ у Хотинському районі»; Л,М.Ротару – методист відділу освіти Новоселицької РДА: «Організація науково-дослідницької роботи учнів Новоселицького району»; І.Д.Гончарюк – методист відділу освіти Путильської РДА: «Шляхи створення умов для розвитку обдарованих дітей»; М.Д.Тодорок – заступник директора з наукової роботи Герцаївського ліцею: «Організація науково-дослідної роботи учнів. З досвіду роботи».
У своєму виступі Ю.М.Куриш звернув увагу учасників семінару на те, що робота з обдарованими дітьми вимагає належної змістовної наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової, розвиваючої, творчої діяльності. Також Юрій Миколайович акцентував увагу присутніх на напрямах, завдяки яким може покращитися дана робота, зокрема: високоякісний склад викладачів, якісний відбір слухачів, підвищення трудової дисципліни, матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу, забезпечення повної оздоровчої зміни в таборах БМАНУМ. Т.С.Богачик під час свого виступу наголосила на ефективності методичного супроводу під час роботи з обдарованою молоддю, закликала учасників семінару стимулювати учнів до участі в олімпіадах, Всеукраїнських конкурсах, написанні науково-дослідницьких робіт тощо. О.Г.Ушенко зазначив, що робота з обдарованою молоддю є стратегічною і в цьому плані важливою є співпраця БМАНУМ та ДОНМС. М.К.Тріска розповіла про напрямки діяльності БМАНУМ, зазначивши, що навчально-виховний процес у наукових секціях, об’єднаннях та товариствах ЗНЗ повинен будуватися відповідно до індивідуальних можливостей учнів.
На завершення семінару, під час круглого столу, учасники обмінялися думками щодо даного питання та з метою створення належних психолого-педагогічних умов для розвитку обдарованих дітей було прийнято ряд відповідних рекомендацій.