РОЗМОВА ПРО МАЙБУТНЄ МАНівці поспілкувалися з міністром освіти і науки України Лілією Гриневич

prev next

Наприкінці навчального року, а особливо у літній період, в освітній галузі прийнято підсумовувати зроблене і будувати плани на майбутнє. Зокрема, впродовж останніх років кількість міжнародних конкурсів, у яких брали участь команди Малої академії науки України, збільшилась, а МАНівці успішно представляли нашу державу на міжнародній арені. Отож міністр освіти і науки України Лілія Гриневич 4 червня зустрілася з 25 талановитими учасниками та переможцями міжнародних конкурсів, проведених під егідою МАН, щоб розпитати про їхній досвід і враження.

Міністра цікавило, як має змінитися базова освіта і старша школа, який міжнародний досвід можна привнести у Нову українську школу, що можна і потрібно покращити у роботі Малої академії наук України.

Серед дитячих пропозицій: лабораторні роботи подавати як наукові дослідження, щоб цей процес був не тільки практично-інформативним, а й цікавим. Лілія Михайлівна погодилася, що проблема мотивації до навчання у нашій країні гостра як ніколи, а тому необхідно розпочинати з вчителів, адже вони ключ до реформ:

– Це дуже важливо, і для цього будемо навчати вчителів і оновлювати зміст освіти. Щоб ми не тільки вчили, наприклад, історію фізики, а й показували, які досягнення є у сучасній фізиці.

Інша проблема – школа не вчить публічно висловлювати свою позицію. І справа не лише в ораторському мистецтві, а у відкритості та вільному обстоюванні своїх ідей. Для МАНІвців подекуди найбільший виклик саме вміння презентувати і захищати свою роботу, чого не навчають у школі. І над цим, запевнила Лілія Гриневич, міністерство буде працювати.

– Нам потрібно змінити парадигму мислення вчителя. Традиційна парадигма: вчитель транслює знання – учень має запам’ятати і повторити. Ми хочемо перейти до педагогіки партнерства. Вчитель має бути навігатором, який має навчити в рівному спілкуванні як, де і що шукати, щоб розв’язати цілісну проблему, – пояснила урядовиця і назвала ще один виклик – подолати цифровий розрив учителя з поколінням учнів.

Молодь пропонувала впроваджувати уроки щастя, навчати soft skills, синхронізувати програми суголосних предметів – хімію і біологію, фізику і математику тощо. І не забувати про позашкільну роботу:

– Треба залучати дітей до шкільного самоврядування, щоб вони створювали власні позашкільні проєкти. Об’єднувати школи в їх реалізації, щоб створювати щось корисне для міст разом, – запропонувала лауреатка Genius Olympiad Мілана Бродовська з Одеси.

Над цією пропозицією Лілія Гриневич обіцяла подумати, і, можливо, участь у позашкільних проєктах буде враховуватися під час вступу до закладів вищої освіти.

Наприкінці діалогу Лілія Михайлівна подякувала МАНівцям за емоційність та відвертість, сміливість і конструктивне бачення освітніх реформ:

– Я тішуся, що Мала академія наук розвивається, і рада, що в нас реально з’явилася можливість підтримати нашу талановиту молодь. Ми, відверто кажучи, над цим дуже активно працюємо, і Мала академія наук – це той простір, що допомагає такі таланти вишукувати, давати шанс незалежно від місця народження та соціального статусу дитини.

На згадку про зустріч міністр отримала сувенір з Міжнародної космічної станції, який МАНівці привезли зі США. До речі, «компанії, що співпрацюють з NASA, запропонували щорічно відправляти кілька МАНівських розробок для їх експериментального опрацювання на космічні станції», – зауважив директор МАН Оксен Лісовий.

Після розмови із представницею Уряду на школярів чекав майстер-клас від психолога, тренера з «м’яких навичок» Іллі Бачуріна «Наука переконливості – soft skills ХХІ століття». А отже, креативна й прогресивна молодь продовжила самовдосконалюватися!

Фотогалерея

foto
Краєзнавча конференція «Буковинський край очима юних науковців» згуртувала юних дослідників
Всi фото more

Опитування

Щоб на вашу думку потрібно змінити в навчальному процесі Малої академії?

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН