КОСМІЧНИЙ МАСШТАБ Підсумки першої Міжнародної літньої школи з дистанційного зондування Землі
Ще пів століття тому діти мріяли стати зореплавцями, щоб побачити нашу планету з космосу. Нині технології та доступ до них здійснюють такі бажання школярів легко, безпечно, швидко, не потребуючи польоту на ракеті. Завдяки НЦ «МАНУ», яка отримала статус Академії Copernicus, на Закарпатті 16 учнів закінчили спостереження поверхні Землі.
За тиждень заходу юні науковці навчилися користуватися ресурсом Європейського космічного агентства, проаналізували стан атмосферного повітря і знайшли докази глобального потепління, використовуючи аерокосмічні методи.
Програма школи була насиченою і передбачала лекції, екологічні ігри, екскурсії, перегляди фільмів, походи у гори. Проте найбільшу частину займали практичні заняття. Учні мали змогу відчути себе справжніми науковцями, адже досліджували Землю, користуючись передовими технологіями.
Учасники школи переконалися, що результати вивчення планети можуть бути застосовані для розв’язання найрізноманітніших проблем безпеки як окремих держав, так і людства загалом. На космічних знімках діти вивчали особливості різних місцевостей України. Проаналізували наслідки надзвичайних ситуацій: визначили місце лісової пожежі, площу стихійного лиха та лісовідновлення (Херсонська область). Також з’ясували, у який час починалося весняне водопілля на ріках Десна і Прип’ять, вирахували ширину розливу (район Київського водосховища). Дослідили стан сільськогосподарських земель, аналізуючи, як змінюється землекористування у Вінницькій області.
Упродовж навчання учні працювали у групах над проєктами. Чотири команди презентували результати в останній день школи. На захист до молоді завітав президент Малої академії наук України Станіслав Довгий, а також гість зі Словаччини Радован Гілберт ‒ експерт з ГІС та ДЗЗ, який виступив з лекцією про досвід практичного застосування дистанційного зондування Землі та геоінформаційних систем. Наукові проєкти учнів стосувалися активності вулкана Етна, льодовиків, української сонячної енергетики і проблем цвітіння води у водосховищах каскаду Дніпра. Найвищі бали заслужив останній проєкт.
До Міжнародної літньої школи з дистанційного зондування Землі долучилися також учні з інших країн. Частину практичних робіт паралельно з МАНівцями виконували діти з Польщі, Чорногорії, Словаччини, Індії та Кенії. Тож Мала академія наук розширює горизонти своїх можливостей, географію впливу і масштаби бачення. Цим самим підсилює перспективи та престиж своїх учнів.