ГІДНЕ МАЙБУТНЄ – ЩОДНЯ ВЛАСНОРУЧ! Мала академія наук України провела для юних екологів Всеукраїнську школу з екологічної культури

У місті Дніпрі, відомому як великий промисловий і екологічно забруднений край України, з 30 липня по 3 серпня Національний центр «Мала академія наук України» спільно з Комунальним позашкільним навчальним закладом «Мала академія наук учнівської молоді» Дніпропетровської обласної ради провели Всеукраїнську школу з екологічної культури.

Мета екошколи, модератором якої була експерт з методики «Філософія для дітей», методист НЦ «МАНУ», кандидат філософських наук Юлія Кравченко, – підвищення рівня екологічної свідомості підлітків з акцентом на культурних та ціннісних принципах взаємовідносин у системі «людина – природа – суспільство». Під час проведення школи тринадцять її молодих учасників від 11 до 16 років, які представляли переважно промислові регіони Донеччини, Полтавщини, Кіровоградщини, Черкащини і Кривого Рогу, ознайомилися з найсучаснішими практиками екоінновацій сьогодення й успішним досвідом реалізації екологічних проектів в Україні, у тому числі на матеріалах презентацій представників екологічних організацій.

Головне, що юні екологи мали змогу під час командної роботи долучитися до розроблення власного екопроекту. Серед завдань школи екологічної культури – формування навичок філософування, які належать до групи навичок soft-skills, актуальних для самореалізації особистості у ХХІ столітті. Зокрема, це вміння формулювати власну думку, толерантно комунікувати, креативно мислити, аргументувати й обстоювати власну позицію, нешаблонно розв’язувати проблеми і бути вмотивованими до навчання.

Величезний досвід тренера школи Юлії Кравченко, яка проходила підвищення педагогічної кваліфікації у Польщі, Південній Кореї, Грузії, Румунії, Литві, США, Туреччині, Словаччині, Естонії, Німеччині, дав змогу скласти змістовну програму занять, де були і вправи на інтеграцію та командоутворення, і різноманітні арт-сесії та інтерактивні лекції, і воркшоп з екологічного мислення.

– Розбирали філософську новелу «Кіо і Гас». У ній багато уваги приділено формуванню екологічно свідомої людини, – поділилася спогадами пані Юлія. – Нашим завданням було надихнути дітей на конкретні дії, щоб екологічна поведінка стала частиною їх побуту і повсякдення, мотивувати на поширення екологічної свідомості серед однокласників, а вдома – впроваджувати власні екопроекти.

А як екологічні проблеми розв’язуються в різних країнах світу і в Україні, під час інтерактивної лекції школярі розбирали з методистом Малої академії наук, кандидатом філософських наук Анною Чумак.

Дев’ятикласник із Черкас Андрій Шемшур разом з командою розробляв в екошколі майже «месійний» проект: збереження нашої планети і вирішення її екологічних питань. Свій рятувальний шлях хлопець з однодумцями зображував під час презентації графічно, зокрема малюнками логістики подолання надзвичайно важливої проблеми Черкас – сортування й переробки сміття і зменшення масштабів сміттєзвалищ рідного міста.

– Дуже сподобалося місто, екскурсії до історичного музею і музею АТО, прогулянки вулицями і плавання на теплоході по річці, яка, на жаль, така ж забруднена, як і в моєму місті, – зізнався Андрій. – Навчатися посеред літа було не обтяжливо: якраз під час канікул можливе соціальне навчання для розвитку і драйву.

Учениця восьмого класу Софія Япкіна з Кривого Рогу зазначила, що екошкола у Дніпрі підняла планку її відповідальності й екологічної свідомості та відкрила очі на справжній бруд, його джерела і винуватців.

Одинадцятикласниця Олександра Аркан з міста Олександрія Кіровоградської області мала досвід участі в конкурсах-захистах МАН у відділеннях історії і географії, тому має варіативність вибору майбутньої спеціальності і вишу. Олександра вподобала колегіальне опрацювання філософської новели «Кіо і Гас», малювання під час арт-сесії «Будинок моєї душі» та багато іншого, що стане у пригоді в дорослому житті.

– Дуже сподобалися ранкові обговорення, заняття з психології і лекції Юлії Кравченко й Анни Чумак. Під час навчання розробляла проект щодо популяризації екологічних знань у школах: як привчати школярів до сортування сміття, в першу чергу батарейок, пластику, паперу, – розповіла дівчина.

Завершилася Всеукраїнська школа з екологічної культури презентацією групових робіт, підбиттям підсумків школи й урочистим врученням сертифікатів її учасникам. І, звісно, плануванням подальшої співпраці – без екологічно збалансованого життя важко уявити гідне майбутнє. А його, гідне майбутнє, так цікаво робити з друзями щодня власними руками!

Фото :

http://man.gov.ua/ua/news/academy_news/gidne--maybutne----shchodnya--vlasnoruch-br-mala-akademiya-nauk-ukrayini-provela-dlya-yunikh-ekologiv-vseukrayinsku-shkolu-z-ekologichnoyi-kulturi

Сергій Кутняков
08.08.18

Фотогалерея

foto
Відзначено найкращих юних інтелектуалів Буковини та їх наставників
Всi фото more

Опитування

Щоб на вашу думку потрібно змінити в навчальному процесі Малої академії?

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН