ГІДНЕ МАЙБУТНЄ – ЩОДНЯ ВЛАСНОРУЧ! Мала академія наук України провела для юних екологів Всеукраїнську школу з екологічної культури
У місті Дніпрі, відомому як великий промисловий і екологічно забруднений край України, з 30 липня по 3 серпня Національний центр «Мала академія наук України» спільно з Комунальним позашкільним навчальним закладом «Мала академія наук учнівської молоді» Дніпропетровської обласної ради провели Всеукраїнську школу з екологічної культури.
Мета екошколи, модератором якої була експерт з методики «Філософія для дітей», методист НЦ «МАНУ», кандидат філософських наук Юлія Кравченко, – підвищення рівня екологічної свідомості підлітків з акцентом на культурних та ціннісних принципах взаємовідносин у системі «людина – природа – суспільство». Під час проведення школи тринадцять її молодих учасників від 11 до 16 років, які представляли переважно промислові регіони Донеччини, Полтавщини, Кіровоградщини, Черкащини і Кривого Рогу, ознайомилися з найсучаснішими практиками екоінновацій сьогодення й успішним досвідом реалізації екологічних проектів в Україні, у тому числі на матеріалах презентацій представників екологічних організацій.
Головне, що юні екологи мали змогу під час командної роботи долучитися до розроблення власного екопроекту. Серед завдань школи екологічної культури – формування навичок філософування, які належать до групи навичок soft-skills, актуальних для самореалізації особистості у ХХІ столітті. Зокрема, це вміння формулювати власну думку, толерантно комунікувати, креативно мислити, аргументувати й обстоювати власну позицію, нешаблонно розв’язувати проблеми і бути вмотивованими до навчання.
Величезний досвід тренера школи Юлії Кравченко, яка проходила підвищення педагогічної кваліфікації у Польщі, Південній Кореї, Грузії, Румунії, Литві, США, Туреччині, Словаччині, Естонії, Німеччині, дав змогу скласти змістовну програму занять, де були і вправи на інтеграцію та командоутворення, і різноманітні арт-сесії та інтерактивні лекції, і воркшоп з екологічного мислення.
– Розбирали філософську новелу «Кіо і Гас». У ній багато уваги приділено формуванню екологічно свідомої людини, – поділилася спогадами пані Юлія. – Нашим завданням було надихнути дітей на конкретні дії, щоб екологічна поведінка стала частиною їх побуту і повсякдення, мотивувати на поширення екологічної свідомості серед однокласників, а вдома – впроваджувати власні екопроекти.
А як екологічні проблеми розв’язуються в різних країнах світу і в Україні, під час інтерактивної лекції школярі розбирали з методистом Малої академії наук, кандидатом філософських наук Анною Чумак.
Дев’ятикласник із Черкас Андрій Шемшур разом з командою розробляв в екошколі майже «месійний» проект: збереження нашої планети і вирішення її екологічних питань. Свій рятувальний шлях хлопець з однодумцями зображував під час презентації графічно, зокрема малюнками логістики подолання надзвичайно важливої проблеми Черкас – сортування й переробки сміття і зменшення масштабів сміттєзвалищ рідного міста.
– Дуже сподобалося місто, екскурсії до історичного музею і музею АТО, прогулянки вулицями і плавання на теплоході по річці, яка, на жаль, така ж забруднена, як і в моєму місті, – зізнався Андрій. – Навчатися посеред літа було не обтяжливо: якраз під час канікул можливе соціальне навчання для розвитку і драйву.
Учениця восьмого класу Софія Япкіна з Кривого Рогу зазначила, що екошкола у Дніпрі підняла планку її відповідальності й екологічної свідомості та відкрила очі на справжній бруд, його джерела і винуватців.
Одинадцятикласниця Олександра Аркан з міста Олександрія Кіровоградської області мала досвід участі в конкурсах-захистах МАН у відділеннях історії і географії, тому має варіативність вибору майбутньої спеціальності і вишу. Олександра вподобала колегіальне опрацювання філософської новели «Кіо і Гас», малювання під час арт-сесії «Будинок моєї душі» та багато іншого, що стане у пригоді в дорослому житті.
– Дуже сподобалися ранкові обговорення, заняття з психології і лекції Юлії Кравченко й Анни Чумак. Під час навчання розробляла проект щодо популяризації екологічних знань у школах: як привчати школярів до сортування сміття, в першу чергу батарейок, пластику, паперу, – розповіла дівчина.
Завершилася Всеукраїнська школа з екологічної культури презентацією групових робіт, підбиттям підсумків школи й урочистим врученням сертифікатів її учасникам. І, звісно, плануванням подальшої співпраці – без екологічно збалансованого життя важко уявити гідне майбутнє. А його, гідне майбутнє, так цікаво робити з друзями щодня власними руками!
Фото :
http://man.gov.ua/ua/news/academy_news/gidne--maybutne----shchodnya--vlasnoruch-br-mala-akademiya-nauk-ukrayini-provela-dlya-yunikh-ekologiv-vseukrayinsku-shkolu-z-ekologichnoyi-kulturi