З досвіду роботи наукового об’єднання учнів «Олімп» на базі Кіцманської районної гімназії

prev next

26 жовтня у Кіцманській районній гімназії було проведено презентаційний меседж «Представлення наукового об’єднання учнів «Олімп» на засадах партнерства між Кіцманською районною гімназією та БМАНУМ».

Мета якого ознайомити з науково-методичним супроводом організації процесу становлення обдарованої дитини, розкрити окремі аспекти освітнього простору в умовах  формування обдарованої дитини, поширити і поглибити любов до пошукової роботи та пізнати її з практичної сторони, презентувати роботу гімназійних відділень та секцій.

Рихло О. Б.,заступник директора з науково-методичної роботи, голова НОУ «ОЛІМП» провела прес-реліз «Роль учнівського наукового об’єднання у формуванні компетентної особистості»

Одним із основних напрямів діяльності закладу є створення цілісної скоординованої системи з виявлення, розвитку, підтримки та сти­мулювання обдарованої молоді.  Здібні й талановиті люди в будь-якому суспільстві здатні забез­печувати його прогрес, процвітання країни, в якій живуть. Плода­ми їхньої праці користуються всі.                                                                                                   

Кожна потенційно обдарована людина завжди прагне до нового, творить себе, робить своє життя унікальним і неповторним.

Учитель плекає особистість. Але особистість може бути сформована лише особистістю. Модернізація національної освіти відповідно до потреб сучасності, інтегрування в світовий освітній простір збіглися з перехідним періодом, що характеризується низкою протиріч. Сучасна освіта має відповісти на запитання: кого ми вчимо? навіщо? до чого прагнемо?

Гімназія працюєна засадах “педагогіки партнерства”. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем,батькамита науковцями.Учні, батьки,вчителіта науковці, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними й зацікавленими спільниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Учитель має бути другом, а родина – залучена до побудови освітньої траєкторії дитини. Педагогіка партнерства визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога і дитини, який не відкидає різниці в їхньому життєвому досвіді, знаннях, але передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість. Науково-дослідницька діяльність - це вища форма самоосвітньої діяльності старшокласника. У сучасних навчальних закладах нового типу, до яких належить і наша гімназія, необхідність у такій діяльності серед учнів найбільш відчутна. Формування науково-дослідницьких умінь - процес складний і довготривалий, який не виникає на порожньому місці, не розвивається сам по собі. А тому завдання вчителя - поступово і методично формувати такі навички, здійснюючи постійний контроль за виконанням учнями наукових робіт, аналізувати і виправляти помилки, визначати найкращі, найефективніші способи виконання роботи, розчленовувати її на певні складові та розділи, навчаючи учнів поєднувати дослідницьку діяльність з науковою, а також з'ясовувати можливість та доцільність  практичного застосування результатів роботи в житті.

Вважаю, що процес співпраці обдарованої дитини з науковцем сприяє підвищенню якості роботи та ефективності досліджень гімназистів, має й велике виховне значення, розвиває її мислення до більш високих рівнів, додає широти світогляду, налаштовує на серйозну і сумлінну працю, адже юний дослідник відчуває себе залученим до особливого процесу – наукового дослідження.

Отже, коли юний дослідник має постійного уважного наставника у гімназії, який використовує педагогічні технології, зорієнтовані на роботу із обдарованими школярами (що передбачає ускладнення змісту навчального матеріалу, збільшення обсягу теоретичної частини, виконання учнями індивідуалізованих завдань, підвищення рівня самостійної роботи), одержує нову інформацію від консультанта-науковця, викладача ВНЗ, знаходить розуміння і допомогу від наукового співробітника – це і є умови, які приведуть обдаровану дитину до очікуваного результату – формування її як науковця, розвитку її здібностей і обдаровань, самореалізації і самоздійснення.

Науково-дослідницькі роботи дають юним дослідникам широкі можливості спробувати себе у науковому пошуку, побачити результативність власного дослідження, відчути радість від успіху. Юні науковці отримують безцінний досвід самостійного пошуку, досягають великої внутрішньої зрілості, набувають важливих наукових компетенцій, які потім максимально використовують, ставши студентами вищих навчальних закладів.

Панорама творчості

Фрагменти засідань відділень учнівського наукового об’єднання «ОЛІМП»

Кіцманської районної гімназії

Гудима М. В., керівник відділення наук про Землю, вчитель географії та економіки, викладач БМАН,  провела відкрите заняття на тему: «Аналіз гідрологічного режиму р. Прут для будівництва малої ГЕС на території Кіцманщини». На даному занятті були присутні батьки та запрошені гості кандидат географічних наук, доцент кафедри географії України та регіоналістики Костащук Іван Іванович та Купчанко Іван Михайлович, методист відділення історії, філософії та суспільствознавства, наук про Землю Буковинської Малої академії наук учнівської молоді.Заняття було досить активним, адже батьки та учні мали змогу попрацювати у програмному середовищі  MicrosoftOfficeExcel, визначити гідрологічний потенціал річки Прут та опанувати запропоновані  методики.  По закінченню заняття батьки були задоволені даним заходом, адже самі мали змогу попрацювати на занятті, слова вдячності вчителю висловив Іван Іванович Костащук.

Індивідуальне заняття з української мови «Односкладні речення з головними членами у формі підмета та присудка. Синтаксичний розбір односкладних речень» провела Остапюк О. І., керівник відділення української філології, учитель української мови та літератури. Під час заняття восьмикласники мали можливість опрацювати новий матеріал. Їхніми тьюторами були учні 10 класу – переможці різного рівня олімпіад та конкурсів. На занятті застосовані різні форми, методи і технології роботи: скрайбінг-технології, сторітеллінг, складання монофонів, розв’язування тестових завдань, робота з аудіозаписами.

Рихло Г. С.,керівник відділення історії, вчитель історії Кіцманської районної гімназії, викладач МАН провела заняття з історії. На занятті учні спільно з батьками розглянули тему «Характеристика археологічних артефактів Кіцманщини», яке складалось із двох блоків: теоретичного та практичного. Учні пригадали археологічні періоди та їх особливості, працювали із тематичною картою. Під час практичного блокуучні та батьки працювали із джерелами (артефактами) епохи енеоліту, бронзи та козацького часу.

Всі присутні мали змогу переглянути «Творче портфоліо учнівського наукового об’єднання «ОЛІМП» (фрагменти захисту науково-дослідницьких робіт).

Головна мета роботи НОУ – через успіх учителя забезпечити успіх учня. А відгуки та сяючі очі учасників даного заходудозволяють говорити про те, що ситуація успіху відбулася: учителі - продемонстрували своє фахове зростання, готовність до запровадження інновацій, створення власних освітянських арабесок із креативу, успіху та мотивації.

Дякую учасникам презентаційного меседжу за творчу атмосферу заходу, синергію думок та ініціатив, активне партнерство й відповідальне ставлення до освітніх проблем нашої гімназії! 

Фотогалерея

foto
Міжнародний день числа Пі
Всi фото more

Опитування

Щоб на вашу думку потрібно змінити в навчальному процесі Малої академії?

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН