Всеукраїнський cемінар-практикум «Формування дослідницьких компетентностей учнів МАНУ у відділенні філології та мистецтвознавства»

29 листопада–1 грудня ц. р. у м. Києві Національним центром «Мала академія наук України» був проведений Всеукраїнський cемінар-практикум «Формування дослідницьких компетентностей учнів Малої академії наук України у відділенні філології та мистецтвознавства».

Вперше цільовою аудиторією заходу стали керівники та методисти наукових відділень МАН України окремого напряму, що сприяло обговоренню нагальних питань у роботі наукових секцій МАН філологічного і мистецтвознавчого напрямів, методичних засад формування дослідницької компетентності дітей і молоді, інноваційних форм роботи з філологічно обдарованими учнями. У роботі cемінару-практикуму взяли участь більше 50 представників від різних областей України, м. Києва та АР Крим.

Урочисте відкриття семінару-практикуму відбулось у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. З вітальним словом до присутніх звернувся ЛІСОВИЙ Оксен Васильович, директор Національного центру «Мала академія наук України», який у своїй промові окреслив перспективи розвитку Малої академії наук України та, зокрема, наукового відділення філології та мистецтвознавства.

Формування дослідницької компетентності учнів позашкільних навчальних закладів стало темою виступу-презентації БИКОВСЬКОЇ Олени Володимирівни, ректора Інституту екології економіки і права, професора Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, доктора педагогічних наук.

Про особливості дослідницької роботи в галузі мовознавства та літературознавства й основні вимоги до написання учнівських науково-дослідницьких робіт говорили доповідачі, голови та члени журі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України, викладачі-науковці Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова: ПЛЮЩ Марія Яківна, професор кафедри української мови, доктор філологічних наук; ГАЛЬОНА Наталія Павлівна, доцент кафедри української мови, кандидат філологічних наук; ІСАЄВА Олена Олександрівна, завідувач кафедри методики викладання російської мови та світової літератури, доктор педагогічних наук, професор; СЛИВА Тетяна Василівна, доцент кафедри російської мови, кандидат філологічних наук; ІВАНЕНКО Світлана Мар’янівна, професор кафедри іноземних мов природничих факультетів Інституту природничо-географічної освіти та екології НПУ імені М. П. Драгоманова, доктор філологічних наук; ОСАДЧУК Петро Ілліч, поет, критик, перекладач, член Національної спілки письменників України, лауреат багатьох літературних премій.

Наступного дня робота семінару була організована на базі Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України. Співпраця з провідними вченими Національної академії наук України є одним із головних напрямів роботи МАН України. Тому виступи ЖУЛИНСЬКОГО Миколи Григоровича, члена Президії МАН України, академіка НАН України, директора Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України, доктора філологічних наук; ГАЛЬЧЕНКА Сергія Анастасійовича, заступника директора з наукової та видавничої діяльності Інституту літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України, кандидата філологічних наук; ПОНОМАРЕНКА Володимира Панасовича, завідувача відділу романських, германських і балтійських мов Інституту мовознавства ім. О. О. Потебні НАН України, доктора філологічних наук; СІКОРСЬКОЇ Ірини Михайлівни, старшого наукового співробітника відділу музикознавства Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського НАН України, кандидата мистецтвознавства, та багатьох інших науковців стали практично важливими для учасників заходу, оскільки в процесі роботи були порушені проблеми перспективних напрямів учнівських науково-дослідницьких робіт у галузі філології та мистецтвознавства, джерелознавча база філологічних досліджень, доля випускників МАН України у вищих навчальних закладах.

З досвідом роботи навчального загальноосвітнього закладу щодо організації науково-дослідницької діяльності у наукових секціях філологічного спрямування педагоги територіальних відділень МАН України познайомились, відвідавши гімназію «Академія» Святошинського району м. Києва, директором якої є ПЕТРАШЕНКО Світлана Миколаївна. Учасникам семінару була представлена діяльність шкільного наукового товариства учнів «Інтелект», вчителі навчального закладу поділилися власними напрацюваннями щодо методики роботи з обдарованими учнями, також відбулась презентація наукових, пошукових досліджень кращих учнів гімназії – учасників Всеукраїнського конкурсу-захисту 2010–2011 н. р.

Для педагогічних працівників МАН України організаторами семінару також була запропонована цікава культурна програма. Гості мали можливість відвідати Національний академічний театр опери та балету України імені Тараса Шевченка. Незабутньою стала екскурсія центральними вулицями м. Києва.

Третього дня учасники семінару-практикуму за круглим столом з теми «Шляхи підвищення якості науково-дослідницької діяльності учнів у МАН України» обговорили актуальні питання щодо удосконалення змісту, форм і методів роботи в системі МАН України. ЛИХОТА Світлана Олексіївна, заступник директора з методичної роботи Національного центру «Мала академія наук України», висвітлила проблеми, які знижують якість дослідницької діяльності учнів. КОВБАСЕНКО Луїза Іванівна, завідувач кабінету наукового забезпечення Науково-методичного центру Національного центру «Мала академія наук України», наголосила на головних чинниках формування особистості юного дослідника та створення умов для гармонійного інтелектуального розвитку вихованців МАН України. До обговорення важливих питань з теми круглого столу були запрошені наукові співробітники Інституту проблем державного управління та місцевого самоврядування Національної академії державного управління при Президентові України, Інституту проблем виховання НАПН України, Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, Українського центру оцінювання якості освіти, Центру науково-технічної творчості молоді «Сфера» Оболонського району м. Києва, педагоги Комунального позашкільного навчального закладу «Київська Мала академія наук учнівської молоді» та ліцею «Наукова зміна» Дарницького району м. Києва. Активну участь в обговоренні порушених проблем та шляхів їх подолання взяли всі учасники семінару.

Наприкінці заходу було підбито підсумки й прийнято відповідні рекомендації. Всім учасникам було презентовано методичні видання Національного центру «Мала академія наук України». Керівники та методисти наукових відділень МАН України отримали сертифікат учасника Всеукраїнського cемінару-практикуму.

Фотогалерея

foto
Краєзнавча конференція «Буковинський край очима юних науковців» згуртувала юних дослідників
Всi фото more

Опитування

Щоб на вашу думку потрібно змінити в навчальному процесі Малої академії?

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН